Na dzisiejszej konferencji przewoźnik ogłosił dwie nowe trasy sezonowe - na Korfu i do Heraklionu. Oba połączenia będą uruchomione na sezon letni 2014. Oprócz tego zwiększa częstotliwość połączeń z Warszawy i dokłada kolejny samolot, który będzie zbazowany na stołecznym lotnisku. Prezes Varadi również podkreślił że lotnisko Chopina zostaje docelowym portem w aglomeracji warszawskiej.
Z jednej strony typowa konferencja, z drugiej zaś jest kilka informacji, które pokazują jaką strategię obiera węgierski przewoźnik. Po pierwsze widać że Wizzair nie chce szukać bliskiego kontaktu z Ryanairem. Irlandzki przewoźnik dysponujący flotą ponad trzystu samolotów bez problemu może 'rozjechać' czy to częstotliwością, czy dostępnością tanich taryf Wizzaira, który owszem, jest ambitny, ale ze swoją flotą 40 samolotów jest bez szans takim pojedynku. Lotnisko Chopina daje węgierskim liniom możliwość wypozycjonowania się nieco wyżej od konkurencji i uniknięcia wyniszczającej wojny cenowej.
Kolejnym ciekawym aspektem jest coraz aktywniejsza próba zagospodarowania rynku turystycznego. W przypadku Tel-Awiwu, zawieszonych połączeń do Egiptu, czy właśnie zapowiedzianych połączeń do Grecji widać że przewoźnik próbuje eksplorować pola dotychczas zarezerwowane dla touroperatorów. Choć Wizzair nie przyznaje tego wprost, jest to próba wprowadzenia formuły czarter-mix, czyli część foteli biorą biura podróży i część sprzedaje się turystom indywidualnym. Jest to bardzo popularna opcja, z której często korzystam lecąc na wakacje ze Stanów Zjednoczonych - wybiera się hotel, opcje przelotu i formułę wakacji. Dzięki temu mogę np. do Meksyku polecieć United, w którym mam status i przywileje 'częstego latacza' nie będąc skazanym na przewoźnika czarterowego.
Taka strategia wydaje się być naprawdę przemyślana - zamiast konkurować z Ryanairem lepiej jest szukać nisz, w których można się wyspecjalizować generując wyższe przychody.
A poniżej podsumowanie konferencji:
Nowe połączenia:
Zwiększenie oferowania:
Siatka połączeń z Warszawy:
Z jednej strony typowa konferencja, z drugiej zaś jest kilka informacji, które pokazują jaką strategię obiera węgierski przewoźnik. Po pierwsze widać że Wizzair nie chce szukać bliskiego kontaktu z Ryanairem. Irlandzki przewoźnik dysponujący flotą ponad trzystu samolotów bez problemu może 'rozjechać' czy to częstotliwością, czy dostępnością tanich taryf Wizzaira, który owszem, jest ambitny, ale ze swoją flotą 40 samolotów jest bez szans takim pojedynku. Lotnisko Chopina daje węgierskim liniom możliwość wypozycjonowania się nieco wyżej od konkurencji i uniknięcia wyniszczającej wojny cenowej.
Kolejnym ciekawym aspektem jest coraz aktywniejsza próba zagospodarowania rynku turystycznego. W przypadku Tel-Awiwu, zawieszonych połączeń do Egiptu, czy właśnie zapowiedzianych połączeń do Grecji widać że przewoźnik próbuje eksplorować pola dotychczas zarezerwowane dla touroperatorów. Choć Wizzair nie przyznaje tego wprost, jest to próba wprowadzenia formuły czarter-mix, czyli część foteli biorą biura podróży i część sprzedaje się turystom indywidualnym. Jest to bardzo popularna opcja, z której często korzystam lecąc na wakacje ze Stanów Zjednoczonych - wybiera się hotel, opcje przelotu i formułę wakacji. Dzięki temu mogę np. do Meksyku polecieć United, w którym mam status i przywileje 'częstego latacza' nie będąc skazanym na przewoźnika czarterowego.
Taka strategia wydaje się być naprawdę przemyślana - zamiast konkurować z Ryanairem lepiej jest szukać nisz, w których można się wyspecjalizować generując wyższe przychody.
A poniżej podsumowanie konferencji:
Nowe połączenia:
Do
|
Dni lotów
|
Początek lotów
|
Ceny biletów od*
|
Korfu
|
soboty
|
21 czerwca 2014
|
PLN 159
|
Heraklion
|
soboty
|
21 czerwca 2014
|
PLN 159
|
Zwiększenie oferowania:
Do
|
Większa ilość lotów w
tygodniu
|
Barcelona
|
z 2 do 3
|
Eindhoven
|
z 2 do 3
|
Goteborg
|
z 2 do 3
|
Kutaisi
|
z 2 do 3
|
Londyn Luton
|
z 17 do 21
|
Malmo
|
z 3 do 4
|
Mediolan
Bergamo
|
z 3 do 4
|
Rzym Fiumicino
|
z 6 do 7
|
Sztokholm
|
z 5 do 7
|
Tel Awiw
|
z 2 do 4
|
Siatka połączeń z Warszawy:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz